Idei de afaceri: Cabine de dormit in aeroport


Recent am fost intr-o calatorie mai lunga unde am fost nevoit sa fac o escala si sa astept cateva ore pana la urmatorul avion. Simtind pe pielea mea cat eram de obosit si ce bun ar fi fost un pat pentru cele 2-3 ore cat asteptam…mi-a venit ideea. De ce n-ar face cineva niste cabine de dormit, ceva in genul unor camere de hotel in miniatura in interiorul aeroportului, pentru a fi folosite pentru perioade scurte de timp. In momentul in care am ajuns acasa si-am avut putin timp la dispozitie, am cautat sa vad daca exista ceva asemanator. Spre bucuria, dar in acelasi timp si dezamagirea mea, exista si chiar relativ aproapre de noi….in Germania, la Munchen. Cativa studenti au avut aceasi idee si-au cerut ajutorul celor din aeroport si a iesit asta: http://www.munich-airport.de/en/consumer/aufenthalt_trans/hotels/napcabs/index.jsp. Ideea e foarte simpla: se inchiriaza un spatiu in cadrul aeroportului, marimea fiind direct proportionala cu numarul de cabine pe care ti-ai propus sa le amenajezi plus locul pentru receptie si toalete. Pe langa tariful de cazare se poate introduce la un moment dat si un meniu si alte servicii pentru a spori incasarile. Evident, aceste cabine nu vor avea succes in aeroporturi din Romania, nici macar in Otopeni, sau cel putin asa cred eu. E nevoie de un anumit trafic si e necesar ca aeroportul sa fie folosit ca escala intre doua continente sau intre doua colturi ale aceluiasi continent, cum ar fi aeroporturile din: Pnapcab1aris Londra, Frankfurt, Amsterdam, Instanbul, Madrid, Dublin sau unele mai indepartate din Africa de Sud, care leaga Australia de Europa sau America, Malaezia, care e folosita ca escala intre Europa si Australia sau Noua Zeelanda, sau Qatar, ca escala intre Europa si Asia. In functie de aeroportul ales si numarul de cabine dorit, investitia ar trebui sa plece de la 40000-50000 euro in sus iar servicii suplimentare ce pot fi introduse sunt unele precum: wi-fi, tv, sau serviciu de trezire. Eram foarte curios daca aceasta idee este una viabila din punct de vedere economic si se pare ca este, daca ne uitam la Munchen. Tarifele lor sunt de 15 euro pe timp de zi si 10 euro noaptea, dar eu as introduce si tarife pe ora, undeva la 5 euro/ora si nici n-as pune o limita, cum au pus ei de 30 euro. Cei care vor dori sa foloseasca acest serviciu sunt putini cei care vor sta doar o ora, iar la un tarif de 3-4 ore reprezinta echivalentul tarifului pe o zi, iar dupa cele 3-4 ore cabina va fi libera pentru a fi folosita de alt calator obosit, care tanjeste dupa un pat. Chiar ma gandeam, in momentele cand eram in aeroport ca eu cu siguranta as fi dat 10 euro pentru doua ore de somn. Pe langa amenajarea si inchirierea spatiului, investitia ar trebui sa cuprinda o receptionera si o menajera care sa schimbe lenjeria si sa intretina cabinele. As fi incantat daca cineva va folosi ideea si voi auzi ca un roman are un hotel in miniatura in aeroportul din Amsterdam, de exemplu. Ideea este la nivel de ‘ciorna’ asa ca orice modificare care isi are utilitatea e binevenita.

 

Comments

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.