Idei de afaceri: Business Broker


 

Printr-o simpla cautare pe internet, vom descoperi ca sunt sute(daca nu mii) de afaceri de vanzare. Propulsate in perioada actuala in mod special de situatia economica, afacerile care isi cauta un alt proprietar sunt in crestere de la an la an. Aceasta crestere nu e prezenta doar in perioada de criza economica sau boom economica, o piata a afacerilor a existat mereu si o data cu cresterea numarului total de afaceri va creste si numarul firmelor comercializate. Din lipsa de fonduri, din lipsa de timp sau chiar experienta in domeniu, in absenta legaturilor din piata pe care la are managerul fiecarei afaceri, se poate decide la un moment dat vanzarea acesteia si concentrarea pe un alt domeniu sau pe o anumita nisa. Daca cei care vand afaceri sunt numerosi si pot fi gasiti mai usor, cumparatorii sunt mai putini si mai specializati, ca de altfel in orice domeniu pe timp de criza. Daca in anii de boom raportul era invers, iar cei care vindeau erau mult mai putini, acum este o piata a cumparatorilor si doar cei care dispun de lichiditati si suficiente cunostinte in domeniu pot scoate randamentul maxim dintr-o afacere. Ca mai in toate domeniile si aici isi poate face usor loc un intermediar, care sa faca legatura intre cumparator si vanzator, care sa faca o preselectie a potentialilor cumparatori si a potentialelor afaceri, inainte de a pune partile fata in fata. Nici un vanzator n-are timpul si rabdarea sa prezinte afacerea unor cumparatori care nu sunt interesati de domeniul si nivelul de dezvoltare al afacerii si cu siguranta nici cumparatorul n-are timpul sa analizeze afaceri care sa nu corespunda profilului cautat. Brokerul face si in domeniul acesta exact acelasi lucru ca si in alte domenii, apropie distanta dintre afacere si posibilii clienti in asa masura, incat in momentul in care se intalneste cumparatorul si vanzatorul, compatibilitatea schimbului sa fie aproape perfecta, tinandu-se cont de domeniu, nivel de dezvoltare, cifra de afaceri si potential de dezvoltare, urmand ca succesul tranzactiei sa depinda de ultimele amanunte. Veniturile brokerului vor fi reprezentate de comision acordat, iar in masura in care stie sa raspunda cu eficienta maxima atat vanzatorului cat si cumparatorului, va rezulta si viabilitatea rolului de broker.

Entrepreneur

Comments

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.