Idei de afaceri: cresa cu taxarea la ora

O afacere noua, pentru a fi viabila, trebuie sa bifeze principalele trei criterii: sa raspunda unor necesitati, sa fie ceva inovativ, pentru a se detasa de concurenta si sa se incadreze in bugetul mediu al unei familii. Cand calatoresti, unul din avantaje este ca esti conectat tot timpul la tot ceea ce este nou, inclusiv la idei noi de afaceri. Asta s-a intimplat si in cazul meu de curand, cand intr-o vizita in UK, am observat un after school special. Daca priveai de afara nu parea nimic special, amenajat ca o cresa normala, copii peste tot, o multitudine de culori oriunde te-ai uita. Singurul detaliu care atragea atentia era traficul mare de parinti, care veneau sau plecau, intr-un ritm continuu, indiferent de ora. Intr-o cresa obisnuita, programul incepe la o anumita ora si se termina la o anumita ora, platesti un abonament saptamanal sau lunar si gata. Fiind curios din fire, am intrat sa-mi dau seama ce se intimpla. Nici n-am trecut de usa si misterul a fost elucidat. Cand dai peste programul de funtionare si detalii legate de acesta, iti dai seama de ce traficul este constant pe tot timpul zilei. Spre deosebire de abonamentul lunar, aici taxarea se facea la ora, asta fiind si pragul minim de taxare. Evident, erau si optiuni pentru abonamente saptamanale sau lunare, dar fiind singurul cunoscut, care avea si optiunea de a-ti lasa juniorul doar o ora, mai bine de jumatate din parinti au optat pentru aceasta. De ce, in zilele libere, sau in care lucrezi part-time sau pur si simplu esti ocupat 2 ore sa n-ai cu tine lasa copilul, incercand sa sincronizezi totul sau cautand disperat o vecina care sa te ajute. E mult mai simplu in momentul cand iesi pe usa, iti iei buletinul, copilul si in 5 minute ai scapat de griji. Nu mai trebuie sa-ti faci griji ca n-ai o dadaca, nu trebuie sa mai platesti un abonament lunar iar din moment ce eficientizezi timpul, iti poti organiza si mai bine programul zilnic. Pentru ca ideea de afacere sa devina o afacere viabila, taxarea pe ora ar trebui sa fie o idee mai mare decat un abonament lunar, calculat pe fiecare ora, pentru a amortiza timpii morti, dar nu foarte mare, pentru a convinge de rentabilitate parintii. Pozitia after school-ului ar trebui sa tine cont de nevoile posibililor clienti, deci fie o pozitie centrala, pentru a raspunde nevoilor majoritatii, fie in apropierea unei zone de birouri, pentru a fi la indemana tinerilor parinti cu program de lucru special. Evident, aceasta cresa nu-si va avea utilitatea in zona rurala sau in orase mici, dar cu un tarif echilibrat, se poate vorbi de un posibil succes in orice urbanizari mai mari de 50000 de locuitori.

after-school1

Comments

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.