Idei de afaceri: Lichidatorul, vedeta crizei

Cand spui lichidator, tot romanul are in fata imaginea executorului autohton, care vine si-ti confisca bunurile personale din cauza unor intarzieri de plata sau alte angajamente financiare. Dar nu, chiar daca lichidatorul si executorul au mici asemanari, primul o face fara a executa nimic, ci are la baza vechea notiune de troc. Acest segment de lichidari nu prea si-a facut loc pe piata romaneasca, dar in occident, cu precadere la anglo-saxoni si peste ocean, mai ales pe timp de criza economica, este foarte intalnit si are un rol important in comertul regiunii. Ideea de afacere este data de lichidator, al carui rol este sa faca legatura intre comerciantul care are un stoc prea mare de anumite produse pe care nu le poate vinde in timp util, si consumatorul final sau chiar un alt comerciant care are clientii necesar, resursele sau cunostintele de a valorifica acel produs. Marele avantaj al acestei afaceri este ca aria de acoperire este foarte larga, acoperind orice, de la hartie igienica, produse alimentare, utilaje, produse utilizate si inclusiv pana la produse de lux. Fiind intr-o pozitie favorabila de negociere, acesta poate achizitiona un produs care sa reprezinte chiar si doar 10% din valoarea produsului din raft. Piata romaneasca ofera deasemenea foarte multe oportunitati pentru un lichidator si pe piata de produse folosite, in special articole si mobilier de birou, rafturi si frigidere de magazin. In Romania se inchid anual intre 10000 si 15000 de firme, fiecare cu stocuri mobilier, calculatoare si alte produse auxiliare. Sa nu mai amintim de alte cateva mii de firme care incearca sa-si restranga activitatea. Parte buna este ca in acelasi timp iau nastere alte mii de firme, care la randul lor au nevoie de produse, mobilier si orice altceva. Toate acestea fac ca meseria de lichidator sa fie cea afacerea ideala pe timp de criza. Lichidatorul devine salvatorul tuturor, cei care raman cu stocuri, se bucura ca reusesc sa-si recupereze o parte a investitiei, iar cei ce au nevoie de produse noi, se bucura ca le pot achizitiona la preturi accesibile. In plus, nimanui nu-i place sa aiba banii blocati. Fiind un moment de criza economica, oricine va incerca aceasta afacere va fi inclinat sa incerce tranzactii care sa-i aduca un profit cat mai mare, dar cine va vrea sa faca din asta o afacere pe termen lung , va fi necesar sa se multumeasca cu un profit intre 10%-30%, astfel incat cei care vor vinde vor ramane si ei cu ceva iar cumparatorii vor lua mai repede decizia, iar pe viitor vor reveni pentru alte tranzactii. Toata afacerea are la baza in primul rand oamenii si lichiditatile. Aceasta se poate axa pe doua directii: fie vinde mai departe altor firme, care au resursele necesare comercializarii produsului fie vinde mai departe direct consumatorului final, prin deschiderea de spatii comerciale in mai multe regiuni ale tarii, astfel incat sa acopere o plaja mare de consumatori. De regula, procesul se realizeaza prin achizitia de stocuri din orasele mici sau din zone fara vad si comercializarea lor in zone cu vad. In concluzie, pentru ca ideea de afacere sa devina realitate, e nevoie de un spatiu de depozitare, de o suma minima de 30-50 mii euro si experienta si pricepere in arta negocierii, in a cauta produsele ce pot fi achizitionate si in a gasi piata de desfacere pentru ele.

lichidatori

 

Comments

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.