Idei de afaceri: Plicuri personalizate

Din seria ‘Idei de afaceri in mediul rural’, astazi va propun o afacere mica, dar cu potential mare. Intotdeauna am considerat ca pentru zona rurala sau pentru localitatiile urbane de mici dimensiuni, afacerea ideala ar trebui sa se bazeze pe productie, avand ca si client tinta locuitorii din orasele mari sau, de ce nu, locuitorii din statele vecine. Nu e indicat sa pornesti o afacere, atat timp cat nu-ti face placere si n-ai perspective de didei de afaceri plic1ezvoltare. Cum am mai spus si inainte, pentru o afacere mica, la inceput de drum, ideal ar fi sa se bazeze pe produse sau servicii personalizate, pentru a nu fi sufocata de firmele mari, cu productie industriala sau servicii oferite de mii de angajati. E greu sa concurezi cu asa ceva. In anul 2015, plicurile sunt din ce in ce mai putin folosite, in special datorita internetului, care a oferit cai alternative de comunicare. Astazi, plicul are mai mult valoare simbolica, dar si asa, productia de plicuri standard este rentabila, realizata la nivel industrial. Daca as incepe de la zero azi de productia de plicuri, mi-ar fi foarte greu sa concurez cu preturile si calitatea oferita de jucatorii mari. Dar tocmai faptul ca produc un volum urias de marfa, il avantajeaza pe producatorul mic, aflat la inceput de drum. Cand produsul este scos pe banda rulanta, tipurile de produse sunt foarte limitate si iar posibilitatea de a oferi produse personalizate nu mai este rentabila, ceea ce ajuta la crearea unui vid pe piata, caridei de afaceri plic2e face loc si producatorilor mici. In afara plicurilor oficiale, standardizate, cei care mai folosesc plicuri in ziua de azi sunt: companiile mici sau mari, care au ajuns la un nivel in care-si permit sa comunice cu angajatii si colaboratori prin mijloace personalizate; tinerii casatoritati, care au nevoie de plicuri pentru invitatii, sau firmele care doresc ca vanzarea unui produs sa fie sustinuta de folosirea unui ambalaj pe masura.Pentru a avea succes e nevoie de cat mai multa diversitate si imaginatie, atat in ceea ce priveste designul si forma plicurilor, cat si materialele din care sunt confectionate. Exista plicuri confectionate standard, din hartie, dar se pot produce si din materiale textile, piele, lemn sau chiar si fier. Pentru a mari rentabilitatea, trebuie oferit clientilor o variatie cat mai mare si materiale de calitate. De la o agentie imobiliara, care se promoveaza prin trimiterea de pliante care se deschid in forma unei case, la tineri insuratei, care se folosesc de plicuri textile cu motive ornamentale traditionale, la creatori de moda care folosesc plicuri din piele pentru a iesi in evidenta si pana la un producator de masini, care se foloseste de plicuri in forma produsului comercializat, pentru a se promova, toti isi doresc un impact cat mai mare asupra clientului. Avantajele acestei idei de afaceri sunt ca se poate porni cu o suma relativ mica, cu doi-trei angajati, un mic spatiu de productie si prezentare si cu o perspectiva de dezvoltare uriasa. Dezavantajul principal este dat de faptul ca majoritatea firmelor incearca sa-si reduca costurile, prin oferirea de produse simple sau prin folosirea internetului pentru comunicare, dar si asa, vor exista intotdeauna suficiente companii, care au succes si care doresc sa-si faca recunoscut numele pe piata.

idei de afaceri plic4

 

Comments

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.