Idei de afaceri: Produse traditionale



Indiferent ca vorbim de locuinta, masina,viata personala, mediu de lucru sau spatiul de recreere, toti simtim nevoia sa personalizam ceea ce ne inconjoara. Nimanui nu-i place sa fie asimilat in multime, sa-si piarda singularitatea intr-o lume tot mai standardizata. Dar cu dezvoltarea comertului international, este mai usor sa-ti procuri produse din diferite colturi ale lumii, nu mai trebuie sa depindem de cele cateva obiecte produse in zona unde locuim. Poti alege gresie din Spania, masina din SUA, parchetul din Chile, ceai facut in India sau un instrument muzical din Australia. Granitele nu mai sunt o piedica, iar ritmul de crestere al exportului sustine aceasta ipoteza in fiecare an. Comerciantii importa si export tot felul de produse, dar la zecile de mii de produse existente in lume, mereu va exista un produs care este foarte rar sau lipseste cu desavarsire. Un astfel de tip de produse il reprezinta produsele reprezentative din cele cateva sute de culturi diferite din toata lumea. Intr-o calatorie, unele din principalele produse cautate sunt cele traditionale, care reprezinta zona sau cultura pe care am vizitat-o, desi de multe ori posibilitatea de achizitie este limitata de transport, locatie, reguli vamale si nu numai. Dar cum ar fi daca in loc sa mergi la cumparaturi intr-un loc unde toti comerciantii au in general produse identice, sa poti intra intr-un loc de unde sa poti cumpara un sari din India, un fluier facut de aborigenii australieni, o toba africana, un zmeu chinezesc sau costum de lupta din Uruguay. Cu siguranta exista o piata de desfacere in Romania si chiar in Europa, concurenta fiind foarte mica sau inexistenta in multe regiuni. Pentru o reducere a costurilor si pentru a putea ajunge la cat mai multi potentiali clienti, se poate face un magazin online dupa care se poate face si trecerea la deschidere de magazine in mai multe zone tursitice ale Europei. Potentialul de crestere este imens, iar lipsa unei concurente puternice face din aceasta idee de afacere una fezabila. Principala dificultate il reprezinta construirea unui lant de furnizori din toata lumea care sa poata livra la timp si cantitate produsele dorite. Un aspect important al acestei afaceri este cel al originalitatii, adica obiecte produse manual din zona de provenienta, de persoane care apartin acelei culturi, pentru ca acest aspect va face diferenta din obiect traditional si o imitatie produsa in China. Succesul afacerii depinde in totalitate de calitatea produselor. Investitia intr-o asemenea afacere trebuie sa fie de minim cateva zeci de mii de euro si acordarea unui timp indelungat calatoriilor pentru a construi o relatie suficient de puternica cu producatorii care sa dainuiasca in timp si care sa se bazeze pe incredere.

Comments

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.