Idei de afaceri: Publicitate alternativa

Piata de publicitate din Romania este una cat se poate de clasica. In afara de binecunoscutele reclame tv, bannerele si cateva panouri publicitare, in rest totul este limitat. Fiind obisnuiti cu partea clasica, nici clientii nu cauta ceva mai special, toti considerand  reclama obisnuita cat se poate de sigura,nefiind capabili sa-si asume riscuri. Daca vom parcurge cateva sute de kilometri spre vest incep sa apara si reclame neobisnuite, iar dupa vreo 2000 de kilometri, acestea incep chiar sa ne surprinda. In primul rand,in Romania si in special in Bucuresti, dar nu numai, exista foarte multe constructii in paragina sau asteptind sa fie demolate, unele ajungand in starea aceasta din cauza lipsei fondurilor iar altele din cauza proceselor care au inceput dupa revolutie pentru cladirile nationalizate. Cum ar fi daca, in loc sa treci pe langa un spatiu in care sa fie gunoi si o imagine care aduce cu sfirsitul unui razboi, sa vezi o prelata uriasa facand reclama unui anumit produs. Nu este cea mai fericita imagine, dar cu siguranta este mai potrivita decit imaginea de beton si gunoi. Iar din aceasta modalitate castiga toata lumea: primaria incaseaza ceva taxe, orasul isi mai ascunde din defecte, prorietarii cistiga si ei sumele incasate pe inchirierea fatadei, iar producatorii au mai mult spatiu de reclama si cu siguranta cu impact mai mare decit o reclama obisnuita, pe care romanul a invatat s-o ignore. Un alt element de publicitate care lipseste la noi si care este accesibil si micilor producatori este reprezentat de folosirea unor persoane dispuse in intersectii sau locuri aglomerate care sa fie inarmate cu panouri publicitare, directionand posibilii clienti spre un producator sau altul. Acest tip de reclama este potrivit mai ales micilor magazine, restaurante sau orice fel de comercianti care n-au acces la zona pincipala de trafic si astfel sunt ocoliti de majoriatea trecatorilor.
 O alta modalitate de a face publicitate si care nu este folosita foarte des in Romania este graffiti. De cele mai multe ori cei care se ocupa de graffiti in tara noastra sunt vazuti ca niste persoane care doresc sa distruga. Dar impactul pe care il are un graffiti bine realizat, mai ales ca in ultimul timp au aparut si picturi in 3d, nu poate fi ignorat. Astfel,folosind acei tineri care au transformat acest hobby in arta, putem micsora numarul peretilor stricati din cauza ca n-au unde sa-si manifesteze talentul, putem da o culoare zonelor monotone din jurul cartierelor si a zonelor industriale si pot fi modalitati foarte eficiente si originale de publicitate.

 hb1

Comments

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.